Trans Europe Cruise - dovolená na lodi, expediční plavba džunkou po Evropě

Džunka Esperanza Džunka Esperanza Džunka Esperanza Holandsko - Keukenhof Monaco - Monte Carlo Itálie - Amalfi
Hvězda Hvězda Hvězda

Generální partner

Logo KV ELEKTRO linka

Zvláštní poděkování

Helena Vaňková - sponzor projektu
Petr Kozák - sponzor projektu
Zdeněk Davídek - lodní konstruktér

linka

Hlavní partneři

Logo Eurolines Logo Generali Logo Skippers Club
linka

Mediální partneři

Logo Turistika.cz Logo Malý dobrodruh Logo Yachting revue Nautimages Logo Nature Picture

Jana Vaňátková - nezávislý novinář
Jan Mottl - grafik, fotograf
Martin Lukeš - webmaster

linka

Partneři

Logo Odcestuj Logo REKO Logo Osobní autodoprava Logo Captail Hero Logo YACHTPRO Logo Expres Menu Logo Keukenhof Logo Amaze Logo Centerpoint Charters Logo KMI Logo Faust Design Logo CB Logo Vype

Džunka Esperanza

linka

Vždycky jsem chtěl pracovat na lodi. Když jsem v roce 1987 odešel z bývalého Československa do Německa a ucházel se tam o práci vodního záchranáře, protože jsem i potápěč, překvapilo mě, když mi řekli, že jsem na tu práci starý. Bylo mi 33 let. Začal jsem tedy dělat různé pomocné práce, ale pořád jsem si říkal, že jsem přece tolik neriskoval a neutíkal před komunisty, abych dělal jen nádeničinu.


Bral jsem tehdy 10 marek na hodinu, přesto jsem si začal zjišťovat, zda bych přece jen nemohl dostat úvěr a koupit si vlastní loď, se kterou bych mohl podnikat. A tehdy jsem se přesvědčil, že nic není nemožné, pokud něco opravdu chcete a moc o to stojíte. Protože jsem našel loď, do které jsem se na první pohled zamiloval, vyjednal jsem si úvěr (naprosto šílený, což jsem ale tehdy netušil) a začal podnikat s touhle nádhernou čínskou džunkou Esperanzou. Konkrétně – začal jsem v Itálii vozit potápěče. V rohu na spodní palubě byl kompresor, a vždy jsem tu měl 5-6 potápěčů, které jsem vozil na týdenní plavby. Takhle jsem se plavil na Garganu a ostrovech Tremiti až do roku 1992.


V tu dobu jsem se od kamarádů dozvěděl, že je už možné jezdit i doma na Vltavě. Známí mi říkali, co děláš v Itálii? Vždyť můžeš jezdit v Praze. Tak jsem doplul do Koperu, odtud loď dopravil do Prahy a v roce 1993 začal podnikat doma. Kotvil jsem na Občanské plovárně a pamatuju se, jak lidi přelézali zábradlí, protože se obávali, že si nebudou mít kam sednout... O loď byl velký zájem, takže se mi i podařilo vydělat peníze, abych mohl bance v Německu zaplatit všechny dluhy a úroky. Ještě jednou jsem pak krátce plul na moři v Chorvatsku, ale v roce 2001 jsem se natrvalo vrátil do Prahy. A byla to šťastná volba, protože tehdy jsem tu potkal i svoji nynější manželku Lucii, která mi od té doby s celým provozem lodě pomáhá. Budeme oba rádi, pokud si naši džunku Esperanzu oblíbíte tak jako my, a kdykoli vás na její palubě přivítáme jako své milé hosty.


A dnes? Připravujeme se na expediční plavba džunkou po Evropě. Po 20 letech jsem se rozhodl přesídlit se svou ženou z Česka do Itálie a při této příležitosti zvu všechny příznivce a milovníky lodí na výjimečnou expediční plavbu napříč Evropou, při níž nebude nouze o jedinečné zážitky.


Naše loď džunka Esperanza

linka

Džunka Esperanza je typická čínská loď z teakového dřeva. Byla postavena v roce 1979 v Hongkongu a dovezena do Londýna. Poté doplula do severního Jaderského moře, kde kotvila 10 let a sloužila k rekreačním a soukromým účelům. Měří 11,6 m, šířka jsou 4 m, má dvě kajuty, kuchyni, sprchu, toaletu a její největší předností je velmi prostorná zastřešená paluba, kde si pohodlně sedne 12-14 lidí. Také obě horní paluby-střechy poskytují spoustu prostoru, takže se tu dá sedět a dokonce i grilovat. Loď je pečlivě udržovaná a splňuje všechny náročné bezpečnostní předpisy.


Údaje o lodi:
délka: 11,6 m
šířka: 4,0 m
2 kabiny, zastřešená paluba

Expediční plavba
Plavba po kanálech

Plavba po moři
Dovolená na lodi

Belgie na lodi
Francie na lodi

Francie na plachetnici
Itálie na plachetnici

© dzunka.cz 2012 - 2015